مراحل نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

در گذشته که تعداد شرکت ها و ارتباطات بسیار کمتر بود استفاده از تلفن سانترال جوابگوی نیازهای شرکت و مشتریان بود.

اما با پیشرفت و توسعه هر روزه این شرکت ها و خدماتی که ارائه می دهند نیاز به سانترال نقش پررنگ تری را از خود نشان داد.

شلوغی خط تلفن سانترال که شرایط را هم برای شرکت و هم مشتریان سخت کرده بود، جای خود را به ارتباط سریع و آسان سانترال داده است.

با این دید فروشگاه عصر ارتباطات با ارائه خدمات آنلاین و حضوری در خصوص فروش، نصب و راه اندازی دستگاه، تجهیزات مخابراتی، کارت و لوازم جانبی سانترال به عنوان نماینده رسمی پاناسونیک در ایران شروع به فعالیت نموده است.

سانترال چیست؟

سانترال به عنوان کوچک ترین مرکز مخابراتی در سراسر جهان شناخته شده است.

شرکت ها و ارگان های کوچک با کمک نصب و راه اندازی سانترال می توانند به راحتی کنترل تماس در بین پرسنل خود در داخل و خارج از شرکت ها را در دست داشته باشند.

برای درک بهتر سانترال این مثال می تواند به شما ذهنی بازتر بدهد.

فرض را بر این قرار دهید یک شرکت با چندین پرسنل با سمت های مختلف وجود دارد.

سه خط شهری برای برقراری ارتباط مبیان مشتریان و پرسنل این شرکت تعبیه شده است.

بدون شک این سه خط شهری نمی تواند پاسخگوی نیاز مشتریان و حتی خود کارمندان باشد.

از این رو در بیشتر مواقع از دستگاه سانترال برای سهل و آسان نمودن ارتباطات در میان افراد استفاده می شود.

با کمک این دستگاه می توان ارتباط میان افراد را با کمک هر سه خط شهری و همچنین تعریف کردن شماره های داخلی مجزا برای هر شخص را افزایش داد.

از دیگر ویژگی ها و مزایای دستگاههای سانترال می توان به محدود کردن شماره، بستن صفر و اجرای تایمر اشاره کرد.

ساماندهی چندین خط ارتباطی و برقراری چندین تماس در یک واحد زمانی را می توانید با نصب و راه اندازی دستگاه سانترال داشته باشید.

مراحل نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

چنانچه بعد از خواندن این مقاله درخصوص مراحل نصب و راه اندازی سانترال شرکت پاناسونیک هنوز ابهام و یا سوالی داشتید، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان مجرب عصر ارتباطات تماس بگیرید .

لطفا در خواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس نصب سیستم تلفن سانترال را ثبت نمایید.

پس از تماس شما، هماهنگی های لازم انجام شده و کارشناسان ما در اسرع وقت در محل مورد نظر حضور داشته و مراحل نصب و راه اندازی سانترال را شروع خواهند کرد.

برای نصب و راه اندازی بایستی مراحلی از قبیل ارزیابی مکان، تعیین محل محل نصب، تهیه نقشه مخابراتی، سیم بندی داخلی و آرایش پست، نصب سانترال و تجهیزات جانبی، انجام تنظیمات سانترال و… انجام شود.

پس از اتمام این مراحل عملیات نصب تمام شده و کارشناسان عصر ارتباطات موظف هستند که آموزش های اولیه درخصوص کار با سانترال و برنامه ریزی های دستگاه را در حد رفع نیاز به کاربران و پرسنل شرکت ارائه دهند.

حالت کلی نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک

  • انتخاب مکان مناسب جهت نصب سانترال Panasonic

در این مرحله بایستی محل مناسب برای استقرار دستگاه سانترال بر روی دیوار در نظر گرفته شود.

(برخی دستگاه ها را می توان در رک هم نصب کرد و الزاما بر روی دیوار نصب نباشد).

فاصله دستگاه از کف زمین بایستی فاصله مناسب داشته باشد تا رطوبت و گردوخاک باعث آسیب رساندن به آن نباشد.

سیم کشی راحت، دسترسی سهل و آسان برای برنامه ریزی های مجدد، شرایط مساعد جهت تمیز کردن سانترال در طول مدت استفاده و دیگر موارد در تعیین مکان مناسب جهت نصب و راه اندازی سانترال مهم می باشد.

  • تهیه نقشه مخابراتی صحیح و مناسب

مسیر خطوط مخابراتی از خطوط ورودی مخابرات تا سانترال و کاربران باید در ابتدا کار مشخص شود.

پس از اینکه مسیر مشخص شد بایستی یک نقشه تمام رنگ از خطوط مخابراتی، شماره خط، رنگبندی کابل های داخلی تهیه شود.

به عنوان مثال در هر نقطه و مکان اگر اتصالی مانند ترمینال و پست داریم با کمک تفکیک رنگ ها زوج سیم های ورودی و خروجی  و همچنین شماره هر پورت را نشان داده می شود.

تکمیل شدن نقشه با برنامه ریزی مرکز، تعیین زنگ خورها و سطح دسترسی پرسنل انجام می شود.

  • آرایش سیم بندی ها

نحوه قرارگیری سیم بندی های داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از این رو با در نظرگرفتن رنگ بندی کابل های مخابراتی و برحسب نوع داخلی انتخاب شده (دیجیتال، آنالوگ و یا هایبرید) زوج سیم ها را از مرکز تلفن تا کابل آنفولان، پست مخابراتی و در آخر از پست تا پریز تلفن کاربر آرایش بندی و ساماندهی می دهند.

در صورتی که داخلی از نوع آنالوگ و یا دیجیتال باشد از یک زوج سیم که شامل دو رشته سیم است، و اگر از نوع هایبرید باشد از دو زوج سیم که زوج اول برای بوق و دومی برای دیتا استفاده می شود.

  • نصب سخت افزاری

پس از ساماندهی و شکل دهی ساختار، تجهیزاتی از قبیل داکت، کابل و دستگاه های تلفن جهت راه اندازی ارتباطات نصب می شود.

در واقع این مرحله اولویت بالاتری نسبت به مرحله نرم افزاری سانترال دارد.

زیرا هر گونه خطا یا اشتباه می تواند در عقب افتادن نصب و راه اندازی سانترال پاناسونیک و ایجاد ضرر و خسارت تاثیر بسزایی داشته باشد.

به همین دلیل کارشناسان حرفه ای و مجرب عصر ارتباطات در تمامی مراحل نصب و راه اندازی سانترال وسواس زیادی را درخصوص نیاز و تعداد کاربران مورد نیاز به خرج می دهند.

  • نصب نرم افزاری

مرحله نرم افزاری پس از تمام شدن فرایند سخت افزاری راه اندازی سانترال انجام می شود.

در این پروسه از کار برنامه ریزی، همگام سازی و معرفی کارت ها در دستگاه سانترال به دقت انجام می شود.

از دیرگر کارهایی که در این مرحله انجام می شود می توان به اجراسازی راهنمای گویا مرحله ای، تنظیم داخلی ها، بستن صفر و دوبند صفر، گروه بندی داخلی، تنظیم تایمر، محدود کردن زمان مکالمه، اتصالات و یکپارچگی دستگاه فکس، راه اندازی سیستم دکت، تنظیم یک داخلی برای دستگاه فکس و دیگر کارهایی دیگر انجام می شود.

  • تنظیم کدهای تلفن سانترال پاناسونیک

تنظیم کدهای تلفن سانترال از اقدامات مهم در فرایند نصب و راه اندازی می باشد.

کیفیت کاری سانترال به نحوه کددهی که کارشناسان آن را وارد و تنظیم می کنند، بستگی دارد.

در صورتی که این کددهی به درستی انجام نشود روند کار مختل و فرایند به بن بست می رسد.

اشتباه در یک کد سانترال به راحتی می تواند تمام سیستم را بهم بریزد و تماس های داخلی و خارجی را دچار اختلال کند.

کدهای برنامه ریزی سانترال شامل مجموعه کدهایی می باشد که تنظیمات اصلی و خاص دستگاه را انجام می دهند.

این کدها به شما کمک می کند که تعیین کنید که هر کد مربوط به کدامیک از تماس های شرکت شما باشد و زدن هر کلید چه تماسی را برای شما برقرار کند.

برای مطمئن شدن و اطمینان خاطر داشتن از این کدها می توانید با کارشناسان مجرب عصر ارتباطات تماس بگیرید.

نصب سانترال کم ظرفیت چگونه است؟

سانترال های کم ظرفیت همچون TES و TEM در اداره و شرکت های کوچک می تواند باعث صرفه جویی بسزایی در هزینه های تماس ها باشد.

برای نصب و راه اندازی سانترال کم ظرفیت بایستی کارشناسان عصر ارتباطات با خود مولتی متر، سیم چین ، دریل، فازمتر، انبردست و … را به همراه خود داشته باشند.

دستگاه سانترال کم ظرفیت پس از تکمیل مراحل کلی و یکسان نصب و راه اندازی سانترال، انجام می شود.

دو روش برای راه اندازی و نصب سانترالهای کم ظرفیت وجود دارد از قبیل:

  • با کمک کامپیوتر:

در این روش از نرم افزار برنامه ریزی مخصوص استفاده می شود.

  • به وسیله گوشی تلفن:

در بیشتر مواقع به دلیل محبوبیت و معروفیت برند پاناسونیک، نصب سانترال کم ظرفیت با استفاده از گوشی های مدل KX-T7730 ، KX-T7030 ،   KX-T7033 ،  KX-T7130 و KX-T73302 شرکت پاناسونیک انجام می شود.

در پایان کار تلفن سانترال کم ظرفیت را به JACK01 وصل شده و دکمه های #، * و PROGRAM را جهت وارد کردن پسورد مورد نظر فشار داده می شود.

نصب سانترال پر ظرفیت پاناسونیک

سانترال های پر ظرفیت مانند TDA و TDE که دارای انعطاف زیادی هستند می توانند قابلیت های متعدد دیگری را برای کاربران فراهم کنند.

شاید به نوعی استفاده از سانترال های پر ظرفیت از کم ظرفیت بیشتر باشد.

در صورتی که تمایل به نصب و راه اندازی سانترال پرظرفیت در سازمان یا شرکت خود داشته، بدانید که به کامپیوتر حتما نیاز پیدا می کنید.

به هنگام نصب بایستی اول عدد دلخواه با کامپیوتر ثبت شود و پس از آن نحوه برقراری تماس داخلی و خارجی در سیستم سانترال برنامه ریزی شود.

یکی از تمایزهای سانترال های پرظرفیت از کم ظرفیت وجود شماره اختصاصی می باشد.

در سانترال های پرظرفیت شماره های تنظیم شده بصورت اختصاصی می باشد و تنها یک تلفن می تواند آن را در اختیار داشته باشد.

از دیگر تفاوت ها می توان به این نکته اشاره کرد که هر سیم تلفن متصل به این دستگاه، نام مشخصی را اختصاص می دهند و در صورت جابجایی باید شماره داخلی نیز تغییر کند.

از مهم ترین ویژگی و قابلیت های سانترال پرظرفیت شرکت پاناسونیک می توان به سازگاری آن با محیط IP اشاره کرد.

تجهیزات سانترال پاناسونیک کدام است؟

تجهیزات سانترال پاناسونیک به 3 دسته اصلی زیر تقسیم می شود:

  • دسته اول: دستگاه مرکزی

دستگاه سانترال پاناسونیک جزو اصلی ترین تجهیزات سانترال به حساب می آید. این دستگاه را با دو پارامتر اصلی و چند پارامتر فرعی ارزیابی می کنند.

پارامتر اصلی یعنی ظرفیت فعلی و نهایی دستگاه توانایی پشتیبانی از چند خط داخلی و شهری را دارد؟

  • دسته دوم: گوشی های تلفن سانترال پاناسونیک

این گوشی های کارمندی با وجود قابلیت های محدود بازهم کاربردهای عمومی زیادی دارند.

کلیدهای میانبر کمی دارند و متاسفانه قابل برنامه ریزی نیستند.بسیار کم هزینه تر از دیگر مدل ها می باشند.

چنانچه بخواهید در موارد حرفه ای آن استفاده کنید بایستی از گوشی منشی مدیریتی سانترال کمک بگیرید.

این گوشی ها دارای کلیدهای میانبر متعدد و قابل برنامه ریزی هستند. از این رو مدیریت آن توسط کلیدهای نرم افزاری بسیار راحت تر می باشد.

  • دسته سوم: کارت سانترال پاناسونیک

کارت های سانترال که بنوعی ارتقا دهنده دستگاه ها محسوب می شوند خود شامل چند گروه مختلف می باشند از جمله:

    • کارت خطوط شهری

کارت های آنالوگ، SIP و PRI که بر روی دستگاه مرکزی سانترال تعبیه می شوند از این دسته محسوب می شوند.

این کارت ها برای برقرار کردن ارتباط با خطوط شهری و از سوی دیگر وصل نمودن خطوط شهری به مرکز تلفن استفاده می شود.

    • کارت خط های داخلی

آنالوگ، هایبرید، دیجیتال و شبکه از مدل های متفاوت کارت خطوط داخلی هستند.

در صورتی که بخواهید گوشی تلفن را به باکس مرکزی سانترال وصل کنید براساس نیاز خود کارت را انتخاب می کنید.

    • کارت آپشنال

کارت دیزا، کالر آیدی، کارت ویپ (PSP) و کارت آپشن در مجموعه کارت های آپشنال قرار می گیرد.

تفاوت زیادی در ویژگی ها و قابلیت های این کارت با کارت های خطوط شهری و داخلی می باشد.

برای نمونه کارت دیزا قابلیت تلفن گویا را به تلفن های سانترال می افزاید و کارت Caller ID قابلیت نمایش شماره تماس گیرنده

نمایندگی فروش سانترال پاناسونیک در فروشگاه عصر ارتباطات

نمایندگی فروش سانترال عصر ارتباطات در همه زمینه های فروش الخصوص کارشناسی، معرفی دستگاه های سانترال، خدمات پس از فروش به همراه گارانتی یکساله با بهترین خدمات رسانی از ویژگی های بارز فروشگاه آنلاین عصر ارتباطات می باشد.

  • مرادیانی
  • تیر ۲۹, ۱۳۹۹
  • 73 بازدید

تلفن پاناسونیک
تلفن پاناسونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه