
معرفی دستگاه سانترال نک و قابلیت های آن
بدون شک همه ما شاهد تغییر روند کار و نحوه برقراری ارتباطاتی هستیم که امروزه به سرعت در حال تغییر و تحول است. با وجود اینکه تغییر و تحول امری عادی تلقی می شود، اما از سوی دیگر انتظارات مشتری در حال افزایش و بودجه در حال کاهش یافتن است. در این میان وجود سانترال یا مراکز تلفن نک NEC علاوه بر اینکه می تواند تیم شما را گالوانیزه کند، می تواند تجربه مثبتی را نیز برای مشتری رقم بزند.
شرکت NEC که جزو شرکت های ابرقدرت در زمینه تولید مراکز تلفن سانترال با انواع مختلف در ظرفیت 100 شماره داخلی تا چندین هزار شماره می باشد. در سال 2017 شرکت ان ای سی عنوان رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داد و هم اینک تمرکز خود را بر روی سانترال ابری Cloud PBX قرار داده است. استفاده از سانترال ابری باعث می شود که مشتریان بدون نیز به تجهیزات سخت افزاری نیاز خود را مرتفع سازند.
با خواندن این مقاله می توانید با دنیای جذاب سانترال و کاربردهای آن آشنا شوید.
سانترال چیست؟
علاقه وافر شرکت ها به سانترال امروزه رشد چشمگیری داشته است. شرکت یا سازمان های که تمایل دارند بین افراد خود در قسمت های مختلف ارتباط برقرار کنند از این وسیله استفاده می کنند. به روز شدن دستگاه های سانترال یا مراکز تلفن باعث شده است که بسیاری از کارها سرعت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنند. مدل های سانترال تحت شبکه و هوشمند که از قوی ترین مراکز تلفن دنیا محسوب می شوند، بسته به نیاز و کاربرد مشتری در حال استفاده است.
دلیل استفاده از سانترال
- کاهش هزینه ها در بلند مدت
- سهولت در برقراری ارتباطات
- همزمانی پاسخگویی و تماس به چندین خط توسط یک گوشی تلفن
- بهره بردن از کنفرانس صوتی و تصویری
- تلفن گویا (اپراتور خودکار)
- صف انتظار مشتریان
- ضبط تمامی تماس های تلفنی و مکالمات
- تماس تصویری رایگان
- مکالمه رایگان چندین شرکت در یک مجموعه
- محدود کردن تماس ها
- پاسخ به تمامی تماس های دریافتی و جلب رضایت مشتریان
دستگاه سانترال NEC SL2100 :
بیشتر شرکت هایی که در اندازه های کوچک و متوسط تشکیل شده اند، تمایل دارند از رسانه های قدیمی و شبکه ای بروز در کنار هم استفاده کنند. از این رو استفاده از دستگاه هوشمند هایبریدی سانترال ان ای سی در مدل SL2100 برای این نوع شرکت ها مقرون به صرفه خواهد بود.
از ویژگی های بارز این دستگاه این است که می تواند ظرفیت 3 خط شهری و 8 داخلی را که در یک کابین شروع می شود تا 12 خط شهری و 32 داخلی افزایش دهد. شرکت هایی که نیاز به تعداد بیشتری دارند با کمک IP می توانند این قابلیت تا 64 شهری یا Tel30 به همراه 112 داخلی را در یک کابین داشته باشند.
دستگاه سانترال SL2100 توسط دو کابین دیگر می تواند ظرفیت خطوط شهری و داخلی آنالوگ، دیجیتال و هایبرید را تا 36 و 96 افزایش دهد. این محصول شرکت نک قادر است که داخلی بر روی موبایل (ST500) ، ضبط مکالمه و کنفرانس،صندوق صوتی، چت، انواع گزارش گیری، سیستم هتلینگ و اتصال با انواع نرم افزارهای موجود CRM و … را برای کارآمد بودن و رضایت مشتری تهیه کند. جالب است بدانید که تمام تجهیزات هنگام نصب SL2100 ان ای سی با کمک راهنما عملیاتی می شود و دیگر نیازی به ایجاد تغییر در پیکربندی سیستم نیست (البته در مورد ویژگی های اساسی).
به عنوان مثال: تماس های دریافتی در خطوط ارتباطی با شماره تلفن 101-108 زنگ می خورد ( شماره پورت توسعه یافته 1-8)
با تنظیمات پیش فرض؛
- هر تلفن عملکردی خواهد داشت و یک شماره پسوند به آن اختصاص داده می شود.
- هر تلفن می تواند با شماره گیری 0-9 تماس های خروجی داشته باشد. (کد دسترسی trunk)
- هر خط مکالمه یک کلید عملکرد با نشانگر شلوغ دارد.
با وجود اینکه دستگاه سانترال ان ای سی مدل SL2100 در ابتدای امر دارای هیچگونه ظرفیتی نمی باشد. اما با این حال قابلیت نصب یک کارت CPU و چهار کارت دیگر را خواهد داشت. بر اساس امکانات شخصی کاربر می تواند هر کدام از مدل های CPU-C1 و یا CPU-C1-A را انتخاب کند.
- CPU-C1 : چنانچه کاربر خواستار استفاده از سیستم آنالوگ باشد از این کارت سی پی یو نک استفاده خواهد کرد. چنانچه نیاز به استفاده از امکانات VOIP را داشته باشد بایستی یک مدل سخت افزاری و لایسنس مورد نیاز را خریداری نماید. این کارت دارای 4 کانال سیستم گویا و 8 کانال ریسورس به صورت پیش فرض بر روی خود است.
- CPU-C1_A : کارت سی پی یو پیشرفته در مکان هایی طرفدار دارد که می خواهند نیاز VOIP با حداقل امکانات در ابتدای امر برطرف شود. دارای 4 کانال سیستم گویا، 8 کانال ریسورس، 4 کانال داخلی VOIP، 4 کانال شهری سیپ ترانک SIP Trunk و 4 کانال وب ویدئو به صورت پیش فرض می باشد.
معرفی دستگاه سانترال نک و قابلیت های آن در کسب و کار
هسته اصلی هر کسب و کار را بودجه و سرمایه گذاری تشکیل می دهد. دستگاه سانترال SL2100 نک 10 روش را برای ارتقای این هدف ارائه می دهد.
- یکی از این ویژگی ها در مجوزها و سخت افزارهای کمتر و کاهش هزینه ها در پرداخت می باشد. SL2100 می تواند با کسب و کار شما رشد کند و افزایش های مقرون به صرفه و مقیاس پذیر را داشته باشد.
- نمونه کارهای (InUC, InGuard, In Reports, InHotel) که در حال حاضر سوار هستند به هیچ سرور رایانه شخصی اضافی نیاز ندارد و می توان به سادگی با مجوزها آن را فعال کرد.
- سر در ابرها؟ این قضیه ثابت شده است اما نه بعنوان کاهش راه حل میزبان یا حتی از بین بردن هزینه اشتراک های مکرر در هر ماه
- BYOD : یعنی هر دو برنامه InUC و ST500 شما را قادر می سازد از تلفن هوشمند، تبلت ها و غیره که وجود دارند، استفاده کنید.
- حمایت از تلفات بی احتیاطی: محافظت در برابر هزینه های بالقوه شرکت
- صرفه جویی در هزینه های تلفن همراه: App تلفن های هوشمند ST500 و برنامه های افزودنی تلفن های همراه را از طریق گوشی شما فعال می شود.
- Hotdesking : تیم های تلفن همراه به عنوان مثال فروش میدانی بی نیاز از هر گوشی است. در واقع هزینه های سخت افزاری به اشتراک گذاشته می شود.
- جلوگیری از دادخواهی احتمالی: ضبط تماس MyCalls توسط امنیت رمزنگاری اثبات می کند که که چه کسی چه گفته است.
- پیشگیری از خرابی: از اس ال 2100 به عنوان یک راه حل واقعا قابل اعتماد، صرفه جویی در هزینه های خرابی و کسب و کار از دست رفته استفاده می شود.
- ساخته در کنفرانس صوتی: صرفه جویی در سفر و حتی هزینه هتل
ویژگی های دستگاه سانترال NEC SL2100 نک
- پشتیبانی از اتصال چندین دستگاه سانترال به یکدیگر
- پشتیبانی از ترانک های آنالوگ (Trunk)
پشتیبانی از شبکه های دیجیتال (PRI, T1/E1) - پشتیبانی از ترانک های IP, SIP و Tel30 برای تماس های VOIP
- پشتیبانی از سیستم های شماره گیری Pulse و Tone
- متنوع بودن کیس ها بر اساس نیاز مشتری
- سادگی در راه اندازی سیستم
- برخورداری از آپشن بکاپ گیری
- سهولت در فعال سازی ارتباطات مبتنی بر IP
- داشتن بالاترین درجه ی امنیت
- متغیر بودن شماره گذاری خطوط داخلی از 2 رقمی تا 8 رقمی
- تنوع در گروه های زنگ خور و ترانک ها در حدود 50 گروه
- هزینه های کم نگهداری و تجهیزات
- نظارت بر ریز مکالمات
- منعطف بودن و جابجایی آسان خطوط داخلی
پایانه های چند خطی سانترال ان ای سی در مدل SL2100
با استفاده از یک تابلوی اختیاری 082U-B1 می توانید 8 پایانه چند لایه سانترال SL2100 را به پورت فرمت دیجیتال وصل کنید. (در صورت اتصال ترمینال های چند خطه، بایستی تابلوهای اختیاری بیشتری را نصب کنید) همچنین این پایانه های چند خطی دارای کلیدهای عملکردی روشن هستند که می توانند متناسب با نیاز شما تنظیم شوند.
پایانه های چند خطی سانترال اس ال 2100 نک، دارای صفحه نمایش ال سی دی هستند که می توانند اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی در حال تماس است و یا ویژگی های تماس شما را نشان دهد. هر کدام از این ترمینال های چند خطی از طریق یک سوکت 4 طرفه RJ11 به سیستم SL2100 متصل می شود. کنسول SL2100 DSS که نشانگر مشغول بودن را ارائه می دهد، در دسترس است. که می توان آن را در کنار ترمینال چند خطه سیستم برای استفاده اپراتور سیستم نصب کرد.
IP7WW-12TXH-B1 TEL | IP7WW-24TXH-B1 TEL | IP7WW-8IPLD-C1 TEL | IP7WW-60D-B1 DSS CONSOLE | |
نوع ترمینال | ترمینال چند خط دیجیتال (2W) | ترمینال چند خط دیجیتال (2W) | ترمینال چند خط آی پی
IP(i-SIP) |
کنسول DSS دیجیتال |
متصل شده به | پورت گسترده دیجیتال | پورت گسترده دیجیتال | درگاه اترنت در LAN (100M) | یکی از درگاه های فرمت دیجیتال |
منبع تغذیه | توسط پورت گسترده دیجیتال | توسط پورت گسترده دیجیتال | فقط توسط PoE | توسط پورت گسترده دیجیتال |
رنگ بندی خط | مشکی | مشکی | مشکی | مشکی |
ال سی دی (LCD) | 24 رقم در 3 خط
با نور پس زمینه |
24 رقم در 3 خط
با نور پس زمینه |
168 * 128 Dots
با نور پس زمینه |
|
تعداد کلیدهای قابل برنامه ریزی | 12
(BLF: قرمز / سبز) |
24
(BLF: قرمز / سبز) |
8
(BLF: قرمز / سبز) |
60
(BLF: قرمز / سبز) |
کلیدهای نرم | بله | بله | بله | – |
کلید نشانگر منو | بله | بله | بله | – |
چراغ ورودی | 2 رنگ (سبز / قرمز) |
2 رنگ (سبز / قرمز) |
2 رنگ (سبز / قرمز) | – |
هدست | دوتایی کامل | دوتایی کامل | دوتایی کامل | – |
پد شماره گیری با نور پس زمینه | خیر | خیر | خیر | – |
حسگر روشنایی | خیر | خیر | خیر | – |
پورت هدست | بله | بله | بله | – |
پورت PC | خیر | خیر | بله
(10M/100M/1000M x 1) |
– |
تنظیم زاویه | 2 گام ( زیاد/ کم) | 2 گام ( زیاد/ کم) | 2 گام ( زیاد/ کم) | 2 گام ( زیاد/ کم) |
پشتیبانی EHS | بله (توسط WHA ADP) | بله (توسط WHA ADP) | بله (توسط کابل EHS) | – |
کیت دیواری | داخلی | داخلی | استفاده از Wall Mount Kit | `داخلی |
پشتیبانی CODEC | – | – | G.711/G.729a | – |
کاربرد دستگاه SL2100 سانترال شرکت نک
هر صنعت دارای چالش های ارتباطی و تجاری بی نظیر به نوعی نقطه ضعف می باشد. در اینجا چند نمونه از چگونگی حل آنها توسط SL2100 را بیان می کنیم.
- مراقبت های بهداشتی
مطب پزشکان، مراکز جراحی و سایر سازمانهای بهداشتی حجم بالایی از سوالات را دریافت می کنند.
- پیام های ضبط شده سفارشی شده به تماس گیرندگان این امکان را به سمت بخش های درست هدایت شوند و یا پیام هایی را برای سایر بخش ها بگذارند
- هزینه خدمات پاسخگویی از طریق ایمیل یا پیام های خارجی برای پرسنل مناسب در ساعت آف، حذف می شود.
- هتل ها و متل های کوچک
میهمانان می توانند خدمات خود را از طریق پیام رسان مهمان، تماس های بیدارباش، “مزاحم نشوید” به علاوه با دسترسی به لمسی می تواند سرویس های مهم را شخصی سازی کنند.
- مدیریت کامل اتاق های هتل
- محدودیت در مکالمات تضمین می کند که تلفن ها برای برقراری تماس های طولانی استفاده نمی شود ، مگر توسط کارمندان مجاز
- سرویس و پذیرایی غذا
برقراری ارتباط موثر در حالی که شما مشغول سرویس دهی هستید و مشتریان در محیطی پر سروصدا ،گاها کم نور و یا حتی در ساختمان های مختلف حضور دارند، سرویس دهی را دچار چالش می کند.
- گزینه های متحرک: از طریق تلفن های همراه گرفته تا برنامه های SIP تلفن های هوشمند، می تواند شما را از هر جایی متصل کند.
- نمایشگرهای دارای نور پس زمینه به راحتی در مناطق کم نور مشاهده می شوند
- حضور و غیاب خودکار کارکنان را برای کمک به مشتریان در محل آزاد می کند
- خرده فروشی
به هنگام سرویس دهی به مشتریان در داخل فروشگاه، با راحتی تمام تماس گیرندگان را کنترل کنید
- گزینه های پیام های از پیش ضبط شده، تماس گیرندگان را قادر می سازد بدون ایجاد مزاحمت در سرویس دهی به مشتریان داخل فروشگاه، به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود (آدرس فروشگاه، ساعت کار و …) دسترسی پیدا کنند.
- در حالی که بروی کف زمین هستید می توانید با کمک یک تلفن DECT به سرعت اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، را در اختیارشان بگذارید.
- صرفه جویی در هزینه های فروشگاه از طریق محدودیت تلفنی برای مسافت های طولانی به جز پرسنل مجاز
- سازمان های کوچک و متوسط
تقریبا به جرات می توان گفت که تمامی سازمان های کوچک و متوسط برای خدمت رسانی به مشتریان خود به ابزارهای ارتباطی قوی نیازمند هستند. گزینه های سلف سرویس موجب می شود که تماس گیرندگان به راحتی و بدون مراجعه به اپراتور ، به شخص یا بخش مورد نظر خود برسند. همراه خودکار می تواند اطلاعاتی را که بیشتر از آنها سوال می شود، از قبیل “چه زمانی باز هستید؟”، “آدرس شما کجاست؟” و… را به راحتی در اختیار تماس گیرندگان قرار دهد.