تلفن رومیزی ip phone چیست؟ تلفن های آی پی یکی از جدید ترین دستگاه های ارتباطی مخابراتی هستند که همراه با اینترنت فعالیت می کنند. در این مقاله به بررسی تنوع و مزایای این نوع از تلفن ها می پردازیم.
در این نوشته شما به بررسی تنوع و مزایای تلفن آی پی می پردازید:
◼ نصب و راهاندازی سریع و آسان
تنظیمات تلفن های سانترال یکی از سخت ترین بخش ها پیش از استفاده می باشند. اما امکانات تلفن های آی پی با فراهم آوری تنظیمات خودکار، در لحظه اتصال به شبکه، جلوی اشتباهات احتمالی نصب و راه اندازی را می گیرند.
◼ کیفیت صدای «HD»
در تلفنهای «IP»امکان تنظیم کیفیت صدا ورودی و خروجی بر اساس پهنای باند وجود دارد؛ همچنین این تلفن ها قابلیت حذف نویز و اکو را نیز دارند.
◼ عدم نیاز به کابل کشی مجدد
غالب تلفن های آی پی به دلیل داشتن 2 پورت شبکه، نیاز به کابل کشی مجدد ندارند و می توان با توجه به نیاز شرکت، از شبکه های LAN استفاده کرد.
◼ پشتیبانی از دو پورت شبکه
همچنین وجود 2 پورت امکان اتصال همزمان به شبکه مخابراتی و کامپیوتر را فراهم می کند.
◼ انعطاف در جابه جایی
یکی از بزرگترین مزیت تلفن های آی پی انعطاف پذیری آنها در جا جایی است، این مزیت سرعت و راحتی کار را برای کارکنان چند برابر می کند. با کمک این مزیت مهم کارکنان می توانند بدون نیاز به تغییر شماره داخلی و یا تنظیمات جدید به پورت شبکه متصل شوند.
◼ قابلیت برقراری تماس تصویری
در برخی تلفن های های IP قابلیت ایجاد تماس تصویری وجود دارد. این امکان به وسیله ی دوربین های داخلی و صفحات نمایشگر بزرگی که بر روی این گوشی ها نصب می شود فراهم می شود.
◼ فعالسازی همزمان چندین داخلی
برخی از کارکنان با توجه به نیاز های وظایف کاری خود، تعداد تماس های تلفنی بیشتری را دارند. این نیاز در گذشته باعث به وجود آمدن میزهای بسیار پر ترافیک از دستگاه های تلفن می شد؛ اما امروزه با وجود تلفن های آی پی که می توانند چندین خط داخلی را ریجیستر کنند، دیگر نیاز به وجود چندین دستگاه تلفن ندارند.
◼ امکان اضافه کردن کلیدهای میانبر
اگر پوزیشن کاری پر مشغله ای دارید که نیاز به رفع خواسته هایتان در کوتاه ترین زمان دارد، تلفن آی پی با امکان ساخت کلید های میانبر متنوع می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
توجه:دقت داشته باشید که این امکان در همه تلفن های آی پی وجود ندارد، پس اگر نیاز به این قابلیت دارید حتما در هنگام انتخاب مدل دقت کنید.
◼ اتصال هدست
کارکنانی که در طول ساعت های کاریشان تعداد و زمان تماس های ریادی دارند طبیعتا نگه داشتن گوشی می تواند برایشان بسیار خسته کننده باشد. قابلیت اتصال هدست که در تلفن های آی پی وجود دارد می تواند کمک بسیار زیادی به این کارکنان باشد.
◼ قابلیت پشتیبانی از VPN
توجه داشته باشید که اگر بخواهید از این مدل تلفن استفاده کنید داشتن قابلیت «VPN» امری ضروری و مهم به شمار میرود. لازم به ذکر است که باید در هنگام خرید توجه کافی داشته باشید تا تلفن شما از این قابلیت بهرهمند باشد.
◼ قابلیت پشتیبانی از POE
برخی از تلفن های IP دارای قابلیت «POE» یا «Power Over Ethernet» هستند.این قابلیت برای افرادی که تماس های تلفنی مهمی برقرار می کنند و با قطع تلفن به دلیل قطع برق ممکن است خسارت ببینند، بسیار مفید است. این قابلیت در هنگام قطع برق «UPS» برق سوییچ را تامین میکند و این باعث جلوگیری از قطع دستگاه تلفن میشود.
◼ دسترسی داشتن از راه دور
امروزه تعداد کارکنانی که دور کار هستند در حال افزایش است. با امکانات این نوع دستگاه تلفن امکان برقراری ارتباط با یک داخلی و شبکه اینترنت می تواند به راحتی و با کمترین هزینه فراهم شود.
تلفن سانترال پاناسونیک KX-DT543 کارکرده
تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک KX-T7665 کارکرده
تلفن سانترال پاناسونیک KX-DT343 آکبند
کنسول تلفن دیجیتال پاناسونیک Panasonic KX-DT590 آکبند
تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX-DT546 آکبند
تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک KX-T7665 آکبند
ویژگیهای انواع آی پی فون | انواع IP Phone | انواع کاربرد تلفن آی پی | برند های تلفن IP موجود در بازار | |
گزارش تماسها | سیمی | کارشناسی | تلفن آی پی Grandstream | |
ایجاد لیست سیاه | بیسیم | مدیریتی | تلفن آی پی Newrock | |
دارای دفترچه تلفن | وایفای «Wi-Fi» | اپراتوری | تلفن آی پی Cisco | |
دارای قابلیت انتظار تماس | دکت «DECT» | - | تلفن آی پی Yealink | |
ارسال و انتقال مکالمه | «USB» | - | تلفن آی پی Fanvil | |
سیستم تلفنی کنفرانس صوتی | تلفن نرم افزاری یا «Softphone» | - | تلفن آی پی Polycom | |
ارسال پیام کوتاه | تلفن IP کنفرانس | - | - | |
انتخاب ملودی و تن صدای زنگ | - | - | - |