دسته بندی مقالات
  • آموزش و تعمیرات
  • آموزشی
  • تلفن اداری
  • تلفن بی سیم
  • تلفن رومیزی
  • تلفن های تحت شبکه
  • دوربین مداربسته
  • سیستم های امنیتی
  • مرکز تلفن

آموزش قدم به قدم بکاپ گیری از سانترال پاناسونیک NS500

آموزش قدم به قدم بکاپ گیری از سانترال پاناسونیک NS500
فهرست مطالب

امروزه ارتباطات تجاری نقش حیاتی در موفقیت سازمان‌ها ایفا می‌کند، استفاده از مراکز تلفن (مخصوصاً مدل‌های تحت شبکه که در مقاله انواع دستگاه سانترال توضیح دادیم) مانند دستگاه سانترال پاناسونیک KX-NS500 به یکی از نیازهای کلیدی شرکت‌ها تبدیل شده است. این دستگاه که یک سانترال تحت شبکه قدرتمند است، نیازمند نگهداری اصولی است.

اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌های پنهان برنامه ریزی سانترال NS500، بکاپ‌گیری منظم و اصولی از تنظیمات است. بکاپ‌گیری نه‌تنها در مواقع بحران مانند اختلالات سخت‌افزاری (که در راهنمای عیب یابی سانترال بررسی شد)، اشتباهات کاربری یا حملات سایبری اهمیت دارد، بلکه به شما امکان بازگرداندن سریع مرکز تلفن و جلوگیری از قطع ارتباط را می‌دهد.

توضیحات فنی و کاربردی

بکاپ‌گیری از دستگاه سانترال NS500 یک فرایند ضروری است که توسط نرم‌افزار Panasonic Unified Maintenance Console (UMC) یا از طریق واسط وب مدیریتی (Web Maintenance Console) انجام می‌شود.

مراحل کلی بکاپ گیری از سانترال پاناسونیک NS500

۱. اتصال به سیستم:

(پس از اتمام نصب دستگاه سانترال،) از طریق کابل LAN و (مطابق راهنمای برنامه‌ریزی NS500) با وارد کردن آی‌پی دستگاه وارد پنل مدیریتی شوید.

۲. وارد کردن نام کاربری و رمز عبور

(پیش‌فرض معمولاً: INSTALLER / 1234، بهتر است رمز تغییر کرده باشد.)

۳. ورود به منوی بکاپ:

Maintenance → System → SD Card → Backup

۴. انتخاب نوع بکاپ:

۵. ذخیره فایل:

فایل Backup با فرمت DAT را روی کامپیوتر یا کارت حافظه SD ذخیره کنید.

تفاوت بکاپ NS500 با مدل‌های دیگر

این فرآیند بکاپ‌گیری مبتنی بر فایل، مختص سانترال‌های مدرن و تحت شبکه است. در مدل‌های قدیمی‌تر مانند سانترال پاناسونیک ۸۲۴ (که برنامه‌ریزی آن بر اساس کدهای سانترال ۸۲۴ است)، بکاپ‌گیری معمولاً از طریق نرم‌افزار Maintenance Console و به شکل متفاوتی انجام می‌شود. این تفاوت در مدل‌های پرظرفیت قدیمی‌تر مانند سانترال TDA200 نیز مشهود است.

در سیستم‌های کاملاً نرم‌افزاری مانند مرکز تلفن ایزابل (Issabel)، فرآیند بکاپ‌گیری کاملاً متفاوت بوده و اغلب شامل پشتیبان‌گیری از کل ماشین مجازی (VM) یا دیتابیس سیستم است. (برای مطالعه بیشتر در مورد تنظیمات مدل ۸۲۴، به آموزش سانترال KX-TES824 و راه‌اندازی تلفن گویا برای سانترال ۸۲۴ مراجعه کنید).

پیشنهاد مهم: برای امنیت بیشتر، بکاپ را در چند محل ذخیره کنید (Local + Cloud).

برای دریافت مشاوره و سفارش، همین حالا با ما تماس بگیرید:

نکته: برای تماس مستقیم روی کلمه (کلیک کنید) ضربه بزنید.

📱 شماره موبایل: ۰۹۹۰۲۳۷۵۴۲۱ (کلیک کنید)

🔗لینکدین: (کلیک کنید)
📸اینستاگرام: (کلیک کنید)
📨کانال تلگرام: (کلیک کنید)
پشتیبانی سریع و پاسخگویی در ساعات کاری و از طریق پیام‌رسان‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *